Forum Małaszewicze Strona Główna Małaszewicze
Pogaduchy mieszkańców i nie tylko
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ruszyła machina !!

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Małaszewicze Strona Główna -> Newsy
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DŻOn
Nowicjusz
Nowicjusz



Dołączył: 06 Cze 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:41, 24 Cze 2006    Temat postu: Ruszyła machina !!

Ambicją Ministerstwa Transportu i Budownictwa jest by w roku 2007 wielkość absorpcji unijnych środków na współfinansowanie polskich projektów w infrastrukturze transportowej została podwojona – powiedział szef resortu Jerzy Polaczek podczas zorganizowanej przez PKP PLK konferencji prasowej dot. podpisanego pod koniec kwietnia kontraktu na modernizację pierwszej części odcinka E20 Siedlce-Terespol.
Konferencja odbyła się w miejscowości Mścibrody, nieopodal Siedlec. Zaproszeni goście – Ambasador Republiki Czeskiej Bendřich Kopecký, Minister Transportu i Budownictwa Jerzy Polaczek, podsekretarz Stanu ds. europejskich w MTiB Barbara Kondrat, zastępca przewodniczącego sejmowej komisji infrastruktury Krzysztof Tchórzewski, prezes PKP S.A. Andrzej Wach, prezes zarządu TCHAS spol. s r.o.p. Václav Daňek oraz gospodarz spotkania, prezes PKP PLK S.A. Krzysztof Celiński przedstawili szczegóły inwestycji na całej wschodniej części korytarza E20.
Podkreślając chęci zwiększenia intensywności starań inwestycyjnych minister Polaczek zwrócił uwagę na konieczność „wielkiej pracy przy odrabianiu zapóźnień” w tym obszarze. Z aprobatą odniósł się do słów prezesa Daňka, o konieczności terminowego zrealizowania harmonogramu robót.
Minister podkreślał również, jak ważna jest realizacja inwestycji na korytarzu E20 dla pobudzenia rozwoju gospodarczego wschodniej ściany Polski. Trzeba docenić wschód dając mu dobrą infrastrukturę transportową – mówił.
Poseł Krzysztof Tchórzewski zwrócił uwagę na realny problem zbyt dużej ilości czasu, jaki pochłania przeprowadzanie dużych projektów modernizacyjnych. Choć memorandum w tej sprawie podpisano w 1999 roku, to prace na odcinku Siedlce – Terespol rozpoczynają się dopiero teraz. Jeśli solidnie się do tego przyłożymy, będziemy niektóre projekty przeprowadzać równolegle, możliwe jest skrócenie tych terminów nawet o 1/3 – mówił poseł.
Minister Barbara Kondrat mówiła o tym, że ministerstwo musiało sprostać trudnemu zadaniu weryfikacji niewydajnych procedur wypracowanych przez poprzednią ekipę. Niektóre z naszych odkryć okazały się szokujące – powiedziała, dodając, że MTIB będzie o teraz bliżej współpracować z resortem środowiska by łatwiej pokonywać bariery zezwoleń budowlanych.
Radość z polsko czeskiej współpracy na tę skalę podkreślił ambasador Kopecký.
Podpisany 28 kwietnia kontrakt z konsorcjum POLKOR E-20 LOT A obejmuje kompletną modernizację odcinka Siedlce-Łuków. W skład konsorcjum wchodzą TCHAS spol. s r.o. Ostrava, PUIK w Katowicach sp. z o.o. , PEBEK Sp. z o.o. Radom, ZUEiK grupa ZUE S.A. Pejektantem jest F.B.I. Fahrbahn Engineering GmbH i Mivares, główni podwykonawcy to KZA Lublin i IBDiM Warszawa, inżynierem kontraktu jest konsorcjum SAFAGE-SYSTRa.
Wartość kontraktu to 49,8 mln euro. Budowa rozpoczęła się w maju br. i zakończy w grudniu 2007. Konsorcjum kierowane przez czeską firmę budowlaną Tchas zajmie się poprawą geometrii torów w pionie i w poziomie, przebudową stacji Dziewule 7 stacji, 2 posterunków ruchu i 47 km sieci trakcyjnej. Przebudowany zostanie jeden most, wybudowanych zostanie 6.8 km dróg równoległych.
LOT A to pierwsza z czterech odsłon modernizacji odcinka Siedlce – Terespol. Kolejne LOTy obejmą: Łuków-Międzyrzec Podlaski, Międzyrzec Podlaski-Biała Podlaska, Biała Podlaska-granica państwa. Odcinek Siedlce – Terespol, element kluczowej dla polskiej strategii transportowej osi Berlin-Warszawa-Moskwa będzie w całości dostosowany do standardów technicznych dla prędkości pociągów pasażerskich 160 km/h i 120 km/h dla pociągów towarowych. Koszt całej inwestycji to 191 mln euro.
Lider konsorcjum, firma Tchas jest ostatnim w tym kraju czysto czeskim potentatem budowlanych. Przychody firmy w 2005 roku sięgały 6,8 mld koron. Tylko w 2006 roku Tchas podpisał umowy budowlane na 300 mln zł.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Małaszewicze Strona Główna -> Newsy Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin